1 Mayıs 2018 Salı

AGATHA CHRISTIE'S POIROT - "THE CHOCOLATE BOX" ADLI BÖLÜMÜN PLAN-PLAN KAMERA VE KURGU ANALİZİ

AGATHA CHRISTIE'S POIROT - "THE CHOCOLATE BOX" ADLI BÖLÜMÜN PLAN-PLAN KAMERA VE KURGU ANALİZİ


Kendimi teknik açıdan geliştirebilmek için sevdiğim filmleri ya da dizi bölümlerini DVD’den tek bir video dosyasına çevirip(rip edip) kurgu programına koyarım. Ardından filmdeki her kesmeyi tespit edip kurgu programında ben de keserim. Tüm bu işlem bitince filmi plan-plan kare-kare izler, incelerim.

Ancak bu işlemi dokümante etmek vakit alıcı ve yorucu olduğundan dolayı genelde analizi belgelendirmeden bırakırım.

Ama vaktim olduğunda -- daha önce Alfred Hitchcock'un North by Nortwest adlı filmini dokümante edip, paylaşmıştım. Link -- bu belgelendirme işlemini yapıyorum.

Şimdi de aynı işlemi Agatha Christie's Poirot adlı dizinin "The Chocolate Box" adlı bölümü için yaptım. Yayın tarihi 1993 yılı ve süresi yaklaşık 50 dakika.



Kendim için hazırladığım bu çalışmadan belki başkaları da faydalanabilir diye buradan paylaşıyorum.

İlgilisine...

Özgür Çetimen

Link-1

Link-2

(Bilgi: Çalışma dosyasını İnternete koymadan önce virüs taramasından geçirdim.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder